· 

Verhaal Kip legt een ei


Het makkelijkste verhaal dat er is de kip legt een ei en er komt een kuiken uit. Hoe maak je dit nu leuk voor de kinderen in de klas.

 

Wel ik dacht laat ik er zelf 1 teken want ik vond er nergens 1 naar mijn zin alsook als je het zelf tekent kan je het indien nodig nog verlengen of veranderen. Hieronder kan je een foto vinden van het hele verhaal.

Helemaal onderaan kan je de 2 bestanden vinden 1 in kleur (om nog in te kleuren) het andere in het grijs (ook om in te kleuren). 


Het verhaal van Mama Kip die een ei legt ...

Mama kip is op zoek naar haar nest,

want ze wil een ei gaan leggen.

Waarom zou ze haar nest nu zoeken?

Als ze het gevonden heeft, 

gaat ze erop zitten.

Maar waarom zou ze dit doen?

Oh, mama kip heeft een ei gelegd.

Een mooi bruin ei.

Maar wat zou hier in zitten?

Oh, wat hoor ik nu?

Piep, piep, piep

KRRRRRAAAAKKK ...

Wat komt er nu uit het eitje piepen?


Download
logische volgorde verhaal peuters
gekleurde prenten die ze zelf nog kunnen inkleuren.
kip legt een ei peuters.pdf
Adobe Acrobat document 8.3 MB
Download
Logische volgorde verhaal kleuters
prenten in het grijs die de kleuters nog zelf kunnen inkleuren achteraf.
kip legt een ei kleuters.pdf
Adobe Acrobat document 8.4 MB

Reactie schrijven

Commentaren: 0